Blog

Jak Digital Care dba o bezpieczeństwo danych klientów?

Jak Digital Care dba o bezpieczeństwo danych klientów?

Jak Digital Care zabezpiecza dane swoich klientów, dlaczego usuwanie zdjęć czy kontaktów z telefonu jest koniecznie w procesie naprawy oraz jak warto dbać o swoje dane w trakcie codziennego korzystania z urządzeń mobilnych? Na te i inne pytania odpowiada Adriana Sokólska, Inspektor Ochrony Danych w Digital Care.  

W jaki sposób Digital Care dba o bezpieczeństwo danych klientów, którzy przekazują swoje urządzenia do naprawy?
W Digital Care naprawiamy nawet 21 tys. telefonów miesięcznie. Każdy z nas na telefonie trzyma różne dane: kontakty, maile, zdjęcia czy notatki. Wiemy, jak ważne jest, by informacje te pozostały bezpieczne. Bezpieczeństwo danych klientów jest dla nas priorytetem, a ochronę prywatności traktujemy bardzo poważnie. Nasi pracownicy są przeszkoleni w zakresie ochrony danych osobowych i dbają o zachowanie najwyższych standardów w tym zakresie. Budynki, w których fizycznie znajdują się urządzenia lub dane osobowe naszych klientów są objęte zaawansowaną kontrolą dostępu, całodobową ochroną i monitoringiem. Systemy informatyczne, w których przetwarzamy dane osobowe są chronione z wykorzystaniem zabezpieczeń technologicznych. Projektując nasze usługi i procesy, uwzględniamy kwestie prywatności na każdym etapie ich tworzenia. Staramy się udoskonalać nasze procesy, aby zapewnić jak najwyższy poziom ochrony danych i urządzeń naszych klientów.

Dlaczego konieczne jest usuwanie danych z urządzenia w procesie naprawy? Czy nie ma możliwości, aby na prośbę klienta, na urządzeniu pozostawić na przykład zdjęcia, kontakty albo SMS-y?
Aby zabezpieczyć prywatność naszych klientów, maksymalnie ograniczamy potencjalny dostęp do danych klienta. Z tego powodu we wszystkich urządzeniach, które trafiają do serwisu, przywracane są ustawienia fabryczne, a tym samym dane automatycznie kasowane.
Dlatego prosimy klientów, aby przed przekazaniem nam urządzenia do naprawy wykonali kopię zapasową swoich danych. Dzięki temu możliwe będzie przywrócenie wszystkich wcześniej zgromadzonych zdjęć, kontaktów i wiadomości.
W przypadku jakichkolwiek pytań w tym zakresie lub problemów z usunięciem danych z urządzenia, zawsze zachęcamy do kontaktu z naszym zespołem obsługi klienta. Podpowiadamy, jak odpowiednio zgrać dane przed naprawą, staramy się pomóc i znaleźć najlepsze rozwiązanie.

W jaki sposób dane z urządzenia są kasowane?
Dane z urządzenia są usuwane na kilka sposobów. Zazwyczaj usuwamy dane poprzez przywrócenie ustawień fabrycznych. Jeśli nie jest to możliwe, korzystamy z oprogramowania producenta, które pozwala nam skasować informacje zanim urządzenie zostanie przekazane do naprawy.

Jak przygotować urządzenie do przekazania kurierowi, żeby mieć pewność, że nasze dane będą bezpieczne?
Przed wysłaniem urządzenia należy wykonać kopię danych, a następnie usunąć je z urządzenia. Warto upewnić się, że w urządzeniu albo w przekazywanym pudełku nie ma dodatkowych akcesoriów lub nośników danych – takich jak karta SIM, czy karta pamięci SD. Warto też sprawdzić, czy na telefonie nie znajdują się naklejki PayPass lub czy w etui telefonu nie zostawiliśmy naszych dokumentów lub karty płatniczej.

Co zrobić w sytuacji, gdy telefon lub inne urządzenie nie włącza się i nie możemy zrobić kopii danych?
Polecamy naszym klientom regularne wykonywanie kopii zapasowych, aby możliwe było odzyskanie danych z urządzenia w przypadku awarii. W sytuacjach, w których nie jest to możliwe, a usunięcie danych z urządzenia wiązałoby się z dodatkowymi utrudnieniami, zapraszamy do kontaktu z naszym zespołem obsługi klienta. Do każdego zgłoszenia podchodzimy indywidualnie i staramy znaleźć satysfakcjonujące rozwiązanie.